سبک‌های موشن گرافیک

در این مقاله قصد داریم با انواع سبک‌های موشن گرافیک آشنا شویم.با راد سایت همراه باشید.

شناخته شده ترین سبک‌های موشن گرافیک

  • موشن گرافیک
  • ویدئو موشن
  • استاپ موشن
  • اینفو موشن
  • انیمیشن

   موشن گرافیک

هرچند اصطلاح موشن گرافیک برای همه گرافیک‌های متحرک شامل تصاویر و ویدئو به کار می‌رود، اما به طور خاص در موشن گرافیک ، به جای تصاویر واقعی، از وکتور یا نقاشی‌هایی استفاده می‌شود که به کمک نرم‌افزارهایی مانند ایلاستریتور تهیه و متحرک سازی می‌شوند. این تصاویر متحرک یک سناریو ویژه دارند و پیام کلی آن توسط یک گوینده بر روی تصاویر بیان می‌شود.برای مشاهده نمونه کارهای موشن گرافیک مجموعه راد سایت با ما تماس بگیرید و با مشاوره کارشناسان ما با کیفیت ترین و مناسب ترین موشن را برای کسب و کارتان سفارش دهید.

 موشن گرافی‌ها به یکی از فعال­ترین هنرهای برجسته و پر مخاطب در قرن ۲۱ تبدیل شده است. طراحان موشن گرافیک مجموعه راد سایت در حوزه گرافیک آموزش دیده‌اند یا در فیلم و انیمیشن سازی تجربه دارند. طراحان برای تبدیل شدن به هنرمند حوزه‌ موشن گرافیک به دانش ­های رنگ شناسی، تایپوگرافی، هنرهای تجسمی و همچنین صدابرداری نیاز دارند و باید کار با نرم­ افزارهای طراحی را یاد بگیرند. با توسعه فناوری های روز به ویژه اینترنت، صنعت موشن گرافی هم تغییرات چشمگیری را تجربه کرده است. تولید محتوا، ترویج و نمایش آنها به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شوند.

    ویدئو موشن از سبک‌های موشن گرافیک

گاهی برای انتقال یک محتوا و ایجاد جذابیت بیشتر، ترکیبی از فیلم برداری و تصاویر گرافیک ساخته می‌شوند که به آن ویدئو موشن می‌گویند.در واقع این دسته از موشن ها، ترکیبی از فیلم‌برداری و گرافیک مطلوب هستند ، که عمدتاً گرافیک و افکت ها علاوه بر افزایش جذابیت و چشم نوازی ، برای نمایش اطلاعات و مفاهیم  به کار می‌روند که تنها با فیلم‌برداری قابلیت ارائه و نمایش را ندارند.

    استاپ موشن از سبک‌های موشن گرافیک

در این شیوه از موشن گرافی ، اشیاء و وسایل واقعی حرکت داده می‌شود و از حالت‌های مختلف آن عکس می‌گیرند، سپس با تدوین در نرم‌افزار گرافیکی، تبدیل به یک کلیپ متحرک شده و برای انتقال پیام مورد نظر استفاده می‌شود. به عبارت دیگر استاپ موشن سبکی است که برای تولید آن از اشیای واقعی عکاسی صورت میگیرد . در این روش، اشیاء کم و جزئی حرکت داده می‌شوند و از هر حرکت عکس گرفته می‌شود. سپس تمامی عکس‌ها با استفاده از نرم‌افزار مخصوص این کار، پشت سر هم قرار می‌دهند تا حس حرکت را به مخاطب القا کنند.

    اینفو موشن از سبک‌های موشن گرافیک

قبل از توضیح اینفو موشن ، باید راجع به اینفو گرافی صحبت کنیم. اینفو گرافی به معنای اطلاعاتی است که به صورت خلاصه و در قالب تصاویر گرافیکی در کنار هم و برای معرفی و یا بیان یک موضوع استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، اینفوگرافی بیماری کووید ۱۹ در قالب یک نمای گرافیکی، اطلاعاتی مفید و مختصر به بیننده منتقل می‌کند. در اینفو موشن ، از همین تکنیک در قالب ویوئو و موشن برای انتقال محتوای مورد نظر استفاده می‌شود. یعنی اطلاعات به جای تصاویر ثابت در قالب گرافیک‌های متحرک و صدا بیان می‌شود. اینفو موشن‌ها کلیپ های هستند که در آن‌ها از تکنیک­های اینفوگرافیک برای انتقال مفاهیم و مطالب استفاده می­شود. در واقع از گرافیک و حرکت به شکلی استفاده می‌شود که بتوان از تکنیک‌های اصلی اینفوگرافیک برای ارائه محتوا استفاده کرد.

    انیمیشن از سبک‌های موشن گرافیک

درباره اینکه انیمیشن جزء موشن گرافیک به حساب می‌آید یا نه، اختلاف نظر وجود دارد. در واقع، موشن گرافیک آن‌ گونه که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، ساختاری ساده‌تر از انیمیشن دارد. در انیمیشن هر چند از گرافیک یا همان نقاشی‌های متحرک استفاده می‌شود، اما عموما دارای یک داستان، درام و روایت خاص است و همین‌طور در آن، کاراکترها و پرسوناژهای انسانی یا حیوانی وجود دارد.

تفاوت انیمیشن و موشن گرافی

انیمیشن ­ها بیشتر داستان محور می­ باشند و محتویات خود را از طریق داستان به مخاطبین انتقال می ­دهند اما موشن گرافی بیشتر بر روی تصاویر و عناصر بصری از جمله فرم­ها، رنگ­ها، بافت­ها و حرکت تکیه می ­کند تا محتوای خود را ارائه دهد. موشن گرافی غالبا تصویر محور می­ باشد ولی انیمیشن ­ها بیشتر شخصیت محور هستند. در انیمیشن عملا به لایه ­های زیرین داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت­ها و پرسوناژ­ها پرداخته می­ شود اما در موشن گرافیک بیشتر به جنبه­ های نمادی، نشانه شناسی و تشریح رویدادها و فرایندها پرداخته می­ شود. به همین دلیل کاربرد موشن گرافیک بیشتر در صنعت تبلیغات و بردینگ استفاده می­شود.

مزیت های موشن گرافی

  • انتقال مفاهیم و موضوع به بهترین راه ممکن.
  • مخاطبین را تحت تأثیر قرار می ­دهند.
  • وارد بازاریابی ویدئویی می ­شوید.
  • هزینه­ های بسیار کمتری نسبت به تیزرهای واقعی با فیلمبرداری در بر دارد.
  • در بازاریابی شبکه ­های اجتماعی بسیار به شما کمک شایانی می ­نماید.
  • کیفیت آموزش­ها را بسیار بالا می برند.

برای اطلاع از لیست قیمت ها و تعرفه ساخت موشن گرافیک و طراحی وب سایت می توانید با کارشناسان راد سایت در ارتباط باشید و سفارش خود را ثبت نمایید.با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X