الگوریتم‌های گوگل

الگوریتم چیست؟

الگوریتم‌های گوگل: در یک تعریف عمومی به مجموعه ای از دستور العمل‌ها و فرمول هایی که با زبان رسا و دقیق به همراه جزئیات لازم و به صورت مرحله به مرحله به گونه اجرا شده باشند که هدف خاصی را دنبال کنند و شروع و پایان آنها نیز مشخص باشد، الگوریتم گفته می شود.

الگوریتم گوگل

الگوریتم‌های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت‌ها را انجام می دهند. الگوریتم‌های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده شود. خزنده موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوری کرده و ذخیره و نگهداری می نماید. در حقیقت اگوریتم ها به شکل ریاضی می باشند که محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شود تا زمانی که به این داده ها کاربر احتیاج داشته باشد.

همچنین بخوانید:تکنیک‌های سئو سایت

معرفی الگوریتم‌های گوگل

  • الگوریتم گوگل پاندا
  • الگوریتم گوگل پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم گورخر
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم Page Layout
  • الگوریتم رنک برین
  • الگوریتم PayDay Loan
  • الگوریتم کافئین
  • الگوریتم mobilegeddon

 الگوریتم پاندا Panda Algorithm

الگوریتم پاندا مدیر کنترل کیفیت محتواهای موجود در سایت‌ها بود. او با بررسی کیفیت مقالات و محتواها از نمایش مطالب بی کیفیت در صفحات جستجو ( SERPs ) جلوگیری می‌کند.

الگوریتم پنگوئن Penguin Algorithm

الگوریتم پنگوئن راهی برای مبارزه با سایت‌هایی بود که قصد داشتند با استفاده از روش‌های غیرطبیعی مانند لینک‌سازی اسپم رتبه بالایی به دست بیاورند. الگوریتم پنگوئن هنوز هم در حال فعالیت است و جزئی از هسته اصلی الگوریتم‌های گوگل است. این الگوریتم در فاصله‌های زمانی مختلف به وبسایت‌ها مراجعه می‌کند و در صورتی که نشانه‌هایی از لینک‌سازی اسپم یا روش‌های غیرطبیعی دیگر به دست بیاورد، ممکن است سایت خاطی را جریمه کند.

 الگوریتم مرغ مگس خوار  Hummingbird Algorithm

 در 20 آگوست سال 2013 گوگل الگوریتم دیگری را برای بهبود موتور جستجوی خود و تکمیل دو الگوریتم قبلی (پاندا و پنگوئن) معرفی کرد که مرغ مگس خوار یا Hummingbird نام گرفت. دلیل اینکه نام مرغ مگس خوار برای این الگوریتم انتخاب شده، سرعت و دقت آن است. الگوریتم مرغ مگس خوار با دقت و سرعت بالایی کلمات را بررسی می‌کند و مترادف آن‌ها را تا حد زیادی می‌شناسد. مگس خوار در حالی که نزدیک‌ترین نتایج را به شما نشان می‌دهد، صفحاتی را هم که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و محتوای درست و حسابی ندارند جریمه می‌کند. در واقع، هدف گوگل از ارائۀ الگوریتم مرغ مگس خوار این بود که هم نتایج واقعی‌تر و دقیق‌تری را به کاربران نمایش دهد و هم کاری کند که وبمسترها به تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند توجه ویژه‌ای کنند.

همچنین بخوانید:سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی

الگوریتم گورخر

الگوریتم گورخر نیز مانند الگوریتم های پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و…. برای بهبود وضعیت سئو سایت شما هدفی دارد. هدف این الگوریتم بررسی فروشگاه های اینترنتی می باشد و قابلیت این را دارد که رتبه و جایگاه مناسبی را برای سایتهای فروشگاه اینترنتی مشخص کرده و سایت هایی را که از کیفیت و خدمات نامناسبی برخوردار می باشند را از نتایج حذف نماید.

الگوریتم کبوتر  Pigeon Algorithm

یکی از اصولی که گوگل همواره در رتبه بندی سایت ها و نتایج رعایت می کند، توجه به محتوا است و سایت های مربوطه را بر اساس محتوا تولید شده رتبه بندی می کند. اما نکته ای که گوگل پس از پیدایش الگوریتم کبوتر به آن توجه کرد این بود که، این موتور جستجو موقعیت یا لوکیشن یک سایت را نیز به عنوان یک محتوا اختصاصی برای آن سایت در نظر گرفته و در نتایج خود به آن اهمیت می دهد. یعنی از این به بعد موقعیت مکانی یک وب سایت و کاربر جستجو کننده با هم بررسی می شوند تا مرتبط ترین نتایج برای کاربر نمایش داده شود.

تعرفه‌های طراحی سایت رادسایت

الگوریتم  Page Layout

الگوریتم Page Layout وبسایت هایی که دارای تبلیغات بسیاری در ابتدای صفحه بودند را هدف گرفت. این تبلیغ ها موجب می شدند که کاربر اسکرول زیادی را انجام دهد تا به محتوای اصلی صفحه برسد. گوگل اعلام کرد که این الگوریتم نهایتا بر روی 1 درصد سایت ها تاثیر گذاشته است. اما این مسئله موجب شد که آنها به تغییر طراحی سایت بپردازند تا تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند. این به روز رسانی شامل تبلیغات پاپ آپ یا چسبان نبود.

الگوریتم رنک برین

گوگل برای مرتب کردن صفحات وب در صفحه نتایج از الگوریتم رنک برین کمک می‌گیرد. این سیستم در واقع یک هوش مصنوعی و یک ماشین یادگیری است که با کل سیستم رتبه بندی گوگل خود را تطبیق داده است. هرچند این الگوریتم در واقع جزئی از الگوریتم مرغ مگس خوار به شمار می‌رود. به طور خیلی خلاصه و ساده، الگوریتم رنک برین گوگل با استفاده از ماشین یادگیری و هوش مصنوعی، از یک سو کلمات را تفسیر و معنی می‌کند و از سوی دیگر سعی در یافتن هدف کاربران از جستجوی یک عبارت خاص دارد تا به این وسیله بتواند مرتبط‌ترین صفحات را با قصد و نیت کاربران به آن‌ها ارائه دهد.

تعرفه‌های پکیج اینستاگرام رادسایت

الگوریتم PayDay Loan

اساس عملکرد این الگوریتم در برخورد با سایت های است که از کلمات کلیدی پرکاربرد به عنوان اسپم استفاده می‌کنند است.

الگوریتم کافئین

کافئین یک سیستم جدیدی در ایندکس کردن در وب محسوب می شود، این سیستم جدید به گوگل کمک می کند به شکل موثرتری در وب سایت ها خزیده و داده ها را ذخیره کند. بعد از اجرای کافئین گوگل، نه تنها تعداد ایندکس ها افزایش پیدا می کرد، بلکه گوگل نتایج جدیدتری در موتورهای جستجو ارائه داد.

الگوریتم mobilegeddon

 الگوریتم Mobilegeddon یکی دیگر از الگوریتم‌های نام آشنای گوگل می‌باشد که به منظور تطبیق وبسایت‌ها با موبایل و تبلت در ۲۱ آوریل ۲۰۱۵ منتشر شد. این الگوریتم تغییرات بزرگی رو در رتبه بندی و نتایج جست‌وجوی تلفن همراه به وجود آورد و رسماً نسل اولین موبایل آغاز شد. الگوریتم موبایل گدون فقط روی رتبه بندی جست‌وجو در تلفن همراه تاثیر می گذارد. این الگوریتم روی نتایج جست‌وجو در همه زبان‌ها در سراسر جهان تاثیر می گذارد. این الگوریتم تنها برای صفحات منفرد کاربرد دارد نه کل وب سایت‌ها! در این مقاله با الگوریتم‌های گوگل آشنا شدیم .

در صورتیکه قصد طراحی وب سایت،طراحی سایت،ساخت تیزر تبلیغاتی،سفارش تیزر تبلیغاتی،ساخت موشن گرافی یا موشن گرافیک،سفارش موشن گرافی،سئو و بهینه سازی سایت و …. را دارید با کارشناسان راد سایت در تماس باشید تا با صرف کمترین هزینه و بهترین کیفیت، کسب و کارتان را به مخاطبانتان معرفی کنید.

اشتراک گذاری در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X